Šiame straipsnyje rasite patarimus, kaip žingsnis po žingsnio sutvarkyti svetainę taip, kad ji atitiktų paieškos sistemų standartus ir tam Jums nereikės jokių SEO įgūdžių.

Turiu paminėti, kad VIDINĖ OPTIMIZACIJA suteikia ne tik geresnes paieškos pozicijas, bet taip pat padaro Jūsų svetainę patogesnę ir naudingesnę lankytojams (toks iš tiesų ir yra Google lūkestis).

Straipsnyje Vidinis SEO: idealiai optimizuoto puslapio sudedamosios dalys jau paminėjau svarbiausius optimizavimo faktorius ir visą reikalingą teoriją, bet dabar atėjo metas supažindinti, kaip tai atlikti praktiškai kiekvienam WordPress svetainės savininkui.

1. META atributų taikymas

Pagrindinės META žymės yra šios: META pavadinimas ir META aprašymas, kuriuos matote Google paieškos rezultatuose.

Šių META atributų tvarkymui rekomenduoju naudoti Yoast SEO įrankį, kuris leidžia tai atlikti labai paprastai bei turi dar keletą naudingų funkcijų, kurias aptarsime šiek tiek vėliau.

Jeigu nežinote, kaip įsirašyti šį įrankį spauskite čia –

Įsirašę įrankį pasirinkite, kurį puslapį norite redaguoti ir po teksto redagavimu matysite, kaip jis atrodo paieškoje:

O dabar kiek sudėtingesnė dalis, kurioje turėsime įterptį META atributus patys.

Iš pirmo žvilgsnio gali atrodyti sudėtinga, bet taip nėra.

O dabar stebėkite, kaip tai padaryti:

Mums kol kas trūksta šių atributų: META content-type (turinio tipas), socialinių tinklų META žymės, META viewport (peržiūra).

Jeigu įdomu, ką kiekvienas iš jų reiškia ir už ką jie atsakingi, galite perskaityti – META žymės: kam jie reikalingi ir kaip juos valdyti?

1 žingsnis. Nukopijuokite pateiktus kodus.

META content type kodas, kurį turime įklijuoti:

<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=utf-8" />

META viewport kodas:

<meta name=viewport content="width=device-width, initial-scale=1">

Socialinių tinklų META kodo neprireiks, prisiminiau, kad jį įdiegė Yoast įrankis už mus. 🙂

2 žingsnis. Įklijuokite į reikiamą vietą.

Prisijunkite prie svetainės administravimo ir..

a) Kairiojoje meniu juostoje užveskite pelyte ant Išvaizda ir pasirinkite Redaktorius.

b) Dešinėje pusėje pasirinkite failą header.php.

c) Failo kode raskite <head> ir po juo įterpkite META žymes.

2. Nuotraukų optimizavimas

Svarbiausi dalykai, kuriuos turime atlikti:

a) Sukompresuoti nuotraukas.

Kodėl? Tam, kad būtų išlaikytas greitas svetainės krovimas, nuotraukos dydis yra sumažinimas iki minimumo, išlaikant vizualiai aukštą kokybę.

Kaip? Nuotraukų sukompresavimui naudokite tinypng.com/. Tiesiog įkelkite nuotrauką, palaukite kelias sekundes ir jau galėsite parsisiųsti suspaustą nuotrauką.

Ką daryti, jeigu svetainėje daug nuotraukų ir noriu pagreitinti procesą? Tuomet kompresavimui įsirašykite ir naudokite automatinį TinyPNG įrankį, kuris suspaus visas nuotraukas 1 mygtuko paspaudimu. Instrukcija:

1.

Įsirašykite ir įjunkite įrankį, pavadinimu “Compress JPEG & PNG images”.

2.

3.

Paspaudę šį užrašą atsirasite puslapyje, kuriame reikia užsiregistruoti įvedus vardą ir el. paštą.

4.

Patvirtinkite savo registraciją, kurią gavote į el. paštą.

5.

Grįškite į įrankį, kaip nurodyta antrame žingsnyje ir spauskite mygtuką “Start Bulk Optimization”.

*Neišjunkite puslapio, kol nuotraukos yra optimizuojamos.

b) Sudėlioti nuotraukų ALT žymes

Kodėl? Todėl, kad Google robotukai užėję į Jūsų svetainę vietoje nuotraukų mato tam tikrą tekstą, kuris vadinamas ALT tekstu.

Kaip? Programiniame kode ALT žymė atrodo štai taip:

Tačiau, mes galime tai sutvarkyti kur kas paprasčiau nei atrodo:

1 žingsnis

Užėję į Failų saugyklą, pasirinkite nuotrauką, kuriai norite uždėti ALT tekstą.

2 žingsnis

Dešinėje pusėje esančiuos langeliuose pridėkite nuotraukos ALT žymę.

*ALT žymėje rekomenduojama naudoti svarbiausią raktinį žodį ir ji turėtų sutapti su Pavadinimo, Antraštės laukeliais.

3. SEO nuorodų taikymas

Jūsų svetainės nuorodose turite vengti sudėtingų simbolių ir kodų. Pavyzdys, kaip galėtų atrodyti nuoroda:

https://maistasreklamai.lt/vidinis-seo/

Tam, kad išvengti panašių nuorodų, kaip:

https://maistasreklamai.lt/?p=123
https://maistasreklamai.lt/2018/05/24/testinis-irasas/
https://maistasreklamai.lt/archyvai/123

Atlikite šiuos veiksmus:

1.

2.

*Prieš atlikdami šį žingsnį, išsaugokite esamas puslapių nuorodas (tik įrašų/straipsnių).

Tarp visų variantų pasirinkite Įrašo pavadinimas.

Norėdami maksimaliai optimizuoti svetainės puslapius, kad raktiniai žodžiai pasiektų TOP pozicijas (sutvarkytos nuorodos daro tikrai stiprią įtaką pozicijų rezultatams), turime atlikti šiuos žingsnius:

  1. Užeitį į puslapį, kurį norime optimizuoti per svetainės administratoriu.
  2. Puslapio redaktoriuje paspausti:

Redaguodami nuorodą įveskite to puslapio pagrindinį raktinį žodį. Nuorodą įrašykite mažosomis raidėmis, be lietuviškų rašmenų ir žodžius išskyrę brūkšniu.

Geriausias efektas pasiekiamas, jeigu puslapio nuorodoje įrašysite nuo 2 iki 3 žodžių (jeigu visa nuoroda be http bus iki 75 simbolių), nes tiek vartotojui, tiek Google labiau patinka trumpos nuorodos.

JEIGU sena nuoroda jau turi pakankamai aukštas pozicijas, nerekomenduoju jos redaguoti.

JEIGU sena nuoroda veikė jau kurį laiką, didelė tikimybė, kad Google ją pastebėjo ir įtraukė į paiešką. Tokiu atveju turime atlikti nukreipimą iš senos nuorodos į naująją.

Tam galima naudoti .htaccess programavimo kodą:

Redirect 301 https://maistasreklamai.lt/sena-nuoroda/ https://maistasreklamai.lt/nauja-nuoroda/

Tačiau neturint programavimo įgūdžių, galime įsirašyti šį įrankį – Redirection ir atlikti šiuos veiksmus:

1 žingsnis

2 žingsnis

Source URL įveskite senąją puslapio nuorodą, o Target URL naująją. Įvedę nuorodas spauskite Add Redirect ir nukreipimas bus atliktas.

Tai vadinama 301 nukreipimu, KURIS leidžia seno puslapio jau turėtą Google pasitikėjimą ir autoritetą (kartu su pozicijomis) perleisti naujai nuorodai.

4. Antraščių pritaikymas

Kokia jų svarba?

Turbūt esate girdėję, kad norėdami iškelti tam tikrus raktažodžius, privalote tekste juos paminėti bent keletą kartų.

Jeigu nebuvote girdėję, tai dabar jau žinote 🙂

Tačiau svarbu paminėti, kad Google paieškos sistemai antraštės yra svarbesnės nei paprastai pateikiamas tekstas. Todėl, antraštės turi būti paruoštos tinkamai, kad norimi raktiniai žodžiai pasiektų TOP pozicijas.

Ką dar turime žinoti apie antraštes?

  1. Antraštės yra numeruojamos pagal svarbumą: nuo H1 iki H6.
  2. H1 antraštė yra svarbiausia. Ji turi būti kiekviename svetainės puslapyje.
  3. Vienas svetainės puslapis gali turėti tik vieną H1 antraštę, o H2-H6 antraštės gali būti naudojamos daugiau kartų.
  4. Antraštės turi būti informatyvios ir jose turime paminėti svarbiausius raktinius žodžius.
  5. H1-H6 antraštės turi kodą, pavyzdžiui:

<H1>Pagrindinė antraštė</H1>

Pagal šį kodą Google supranta, kuri teksto dalis yra antraštė ir kokio svarbumo ši antraštė.

Taigi, kaip tai įgyvendinti?

Dažniausiai naudojami WordPress dizainai automatiškai nustato H1 antraštę, kai per teksto redaktoriu įrašote tam tikrą puslapio pavadinimą.

O galite nustatyti likusias H2-H6 antraštes:

 parašyti ir apie H1 antraštę, kuri gali būti naudojama, jeigu puslapis nesugeneruoja automatiškai H1 antraštės.

5. Pritaikykime vidines ir išeinančias nuorodas

Pradėkime nuo vidinių:

Vidinės nuorodos leidžia paprastai ir efektyviai pagerinti svetainės puslapių autoritetą Google.

Pats paprasčiausias būdas jų sukūrimui (su PAVYZDŽIU):

Turite straipsnį, tarkime, apie automobilių variklių tvarkymą ir jame yra paminėta apie tepalų keitimą.

Taigi, šiuos žodžius galite padaryti interaktyvius (sukurti nuorodą) į tepalų keitimo paslaugos puslapį IR taip įvyks šių dviejų puslapių sąsaja.

(Beje, abu iš jų gaus pranašumą nei neoptimizavus vidinių nuorodų. Tik tepalų keitimo paslaugos puslapis pranašumą įgys didesnį).

Vidinių nuorodų efektas yra toks stiprus, kad, jeigu atkreipsite dėmesį, šį būda naudoja visos didelės svetainės, nuo Wikipedijos iki didžiųjų lietuviškų el. parduotuvių ar naujienų portalų.

Kaip dar galite vykdyti vidinių nuorodų strategiją?

  • MENIU juostose.

Kaip redaguoti MENIU juostas, galite peržiūrėti čia –

  • Turinyje rekomenduodami perskaityti papildomos informacijos.

Išorinės nuorodos:

Ką apie jas turime žinoti?

  • Išorinės nuorodos dažniausiai naudojamos straipsniuose.
  • Išorinių nuorodų naudojimas pasireiškia remiantis tam tikrais kitų svetainių šaltiniais.
  • Svetainė, į kurią padarėte išorinę nuorodą, turėtų būti patikima ir gerai žinoma.

6. WEB dizaino pritaikymas prie skirtingo ekrano dydžio

Google jau nuo 2015 metų pradėjo smugdyti svetainių pozicijas, kurios nebuvo praikytos skirtingų ekranų dydžių naudojimui.

Labiausiai tai palietė svetaines, kurios nebuvo pritaikytos mobiliųjų įrenginių ekranui.

Todėl, norėdami pasiekti aukštas Google paieškos pozicijas, turite pritaikyti savąjį svetainės dizainą patogiam naudojimui su skirtingais įrenginiais.

Prieš parodant, kaip galima patikrinti svetainės prisitaikyma, turite atkreipti dėmesį į 2 dalykus:

  • Šiuo metu didžioji dalis WordPress dizainų jau yra pritaikyti mobiliųjų naudojimui, todėl turėtumėte pasidžiaugti, kad tai nesukels Jums papildomų rūpesčių.
  • 2018 metais buvo atliktas Google atnaujinimas „Mobile-first“, po kurio mobiliųjų įrenginių versija tapo svarbesnė nei kompiuterio.

Patikrinkite 2 paprastais būdais:

Rankiniu būdu. Užeikite į savo svetainę per mobilųjį įrenginį ir atkreipkite dėmesį į tai:

  • ar norėdami skaityti turinį neturite padidinti ekrano dydžio;
  • ar turinys telpa ekrane ir nereikia slinkti ekrano į šoną;
  • ar išdėstyti elementai nėra vienas ant kito;

FOTO kaip visi tie trys dalykai atrodo

Google teikiamu įrankiu Pritaikomumo mobiliesiems testas. Patikrinę gausite rezultatą, kaip Google mato Jūsų puslapio mobiliąją versiją.

7. Svetainės užkrovimo greičio trumpinimas

Galbūt skambės kiek gąsdinančiai, tačiau svetainės greičio optimizavimas reikalauja daugiausiai programavimo žinių ar įgūdžių, nors tai yra vienas iš svarbiausių faktorių, kurių negalime vengti.

Yra begalės nemokamų WordPress įskiepių, kurie leidžia pagreitinti svetainės veikimą keleto mygtukų paspaudimu.

Tačiau, kuo didesnį įskiepių kiekį svetainė naudoja, tuo labiau ji yra apkrauta ir kraunasi lėčiau.

Taigi, pateiksiu instrukciją, kokius paprastus žingsnius galite atlikti be papildomų programavimo įgūdžių ir nepkraudami svetainės per didelių kiekiu įskiepių:

  • Naudokite patikimą hostingo tiekėją.

Jeigu pajutote, kad plečiantis svetainei, ji ėmė lėčiau krautis, didelė tikimybė, kad Jums jau reikia daugiau resursu (geresnio hostingo plano).

Beje, padidėjęs lankomumas ar vartotojų kiekis, kurie naršo Jūsų svetainėje tuo pačiu metu, taip pat gali išnaudoti Jūsų hostingo plano suteiktus resursus.

  • Nuotraukų optimizacija.

Tai žingsnis, kurį jau aptarėme straipsnio pradžioje.

  • Paruoškite svetainę PHP 7 versijai.

Dažniausiai tai pasireiškia, štai tokia lentele Jūsų administratoriaus valdymo skydelyje:

*Ši pastaba matoma naudoant Yoast SEO įrankį, kurį įsirašėte tvarkydami META atributus pirmoje pamokoje.

Norėdami turėti naujausią PHP versiją, susisiekite su savo svetainės hostingo tiekėju ir paprašykite PHP versijos atnaujinimo, kadangi be jo jūsų svetainė negali dirbti sklandžiai.

  • Pasirinkite paprasta ir spartų dizainą.

Kai kurie dizainai iš pirmo žvilgsnio gali atrodyti labai tvarkingi ir profesionalūs, tačiau techniškai gali būti visiškai atvirkščiai.

  1. Nukopijuokite dizaino pardavėjo pateiktą DEMO versijos nuorodą.
  2. DEMO versiją tikrinkite su Pingdom Speed įrankiu. Suveskite svetainės nuorodą ir pasirinkite Test from Stockholm, Sweden.
  3. Gautas užkrovimo rezultatas neturėtų viršyti 3 sekundžių (el. parduotuvei gali būti išimtis).
  • Atlikite GZIP kompresavimą, JavaScript ir CSS failų optimizavimą ir įgalinkite Cache funkciją.

Visas šias TRIS užduotis atliks vienas įrankis – W3 Total Cache:

Įsirašę įskiepį, atlikite šiuos nustatymus:

1 žingsnis. Įjungiame reikalingas funkcijas.

2 žingsnis. Kaip nurodžiau pirmame žingsnio pirmoje nuotraukoje, tik vietoje General Settings atitinkamai pasirinkite ir atlikite nustatymus:

Page (puslapių) Cache

 

Browser (naršyklės) Cache ir GZIP kompresavimas

 

JavaScript ir CSS failų optimizavimui nustatymus palikite, kokie yra.

Papildomi patarimai, kuriuos galite panaudoti greitai ir labai paprastai:

  • Pašalinkite iš serverio nenaudojamas nuotraukas.

1 žingsnis

2 žingsnis

Pasirinkus matysite visas nepriskirtas nuotraukas. Norėdami pašalinti spauskite ant nuotraukos iš dešinėje pusėje spauskite “Ištrinti negrįštamai”.

  • Pašalinkite nenaudojamus dizainus.

FOTO

  • Pašalinkite nenaudojamus arba labai mažai naudos suteikiančius įskiepius.
  • Ištrinkite „šlamštinius“ komentarus po įrašais ar produktais.

8. Efektyvus turinio naudojimas

Svarbiausia svetainės turinio dalis – tekstai.

Aplinkui tekstą esantys elementai, kaip nuotraukos, infografikai, diagramos, vaizdo įrašai turėtų praturtinti Jūsų turinį ir jį vizualizuolizuoti.

Viskas turite žinoti apie optimizuotą tekstą:

  • Tekste naudokite raktinių žodžių variacijas ir sinonimus.

Pavyzdžiui, optimizuojate el. parduotuvės puslapį raktiniui žodžiui “alyva“.

Tokiu atvėju turėtumėte tekste paminėti ir tokius raktažodžius, kaip “tepalai“, “internetu“, “akcija“, “pirkti“, “kaina“, “atsiliepimai” ir kitus žodžius, kuriuos sudėjus į visumą galėtumėme gauti raktažodį (pavyzdžiui, “tepalai”+”kaina”=”tepalai kaina” ar “tepalai”+”internetu”=”tepalai internetu”).

Šiuo pavyzdžiu taip pat būtų galima paminėti:

  • gamintojų prekinius ženklus, kuriuos galima rasti svetainėje;
    Pavyzdys: “tepalai” + “castrol” gaunamas “tepalai castrol”.
  • miestus, kuriuose galima įsigyti/atsiimti parduodamą produkciją;
    Pavyzdys: “tepalai” + “Vilniuje” gaunamas “tepalai Vilniuje” raktažodis.
  • automobilių gamintojus, kuriems tinka parduodama alyva;
    Pavyzdys: “tepalai” + “audi” gaunamas “audi tepalai” raktažodis.
  • parduodamos alyvos charakteristiką/ypatybes;
    Pavyzdys: “tepalai” + “sintetinė” gaunamas “sintetinė alyva” raktažodis.

Toks panaudojimas leis Jums pasiekti TOP pozicijas pagal didelį kiekį skirtingų raktažodžių susijusių su Jūsų svetainės produkcija.

Raktiniams žodžiams sinonimų ir variacijų galite ieškoti keliais būdais:

– per oficialų Google Keyword Planner įrankį.

– patikrindami TOP konkurentų svetaines (būtent TOP, nes privalote lygiuotis į geriausius 🙂 ).

– arba paprastuoju būdu – įvedę raktinį žodį Google paieškos laukelyje ir gavę pasiūlymus, kaip dar ieško žmonės.

FOTO

  • Raktinius žodžius tekste naudokite natūraliai.

Jūsų svetainės tekstai turėtų būti skirti lankytojams, o ne Google paieškos robotukams, todėl koncentruokites į įdomų ir naudingą tekstą.

Svarbiausius raktinius žodžius rekomenduoju paminėti 1 kartą, kas 180 žodžių. O patį svarbiausią raktažodį paminėkite per pirmuosius 85 žodžius.

  • Rašykite ilgus tekstus.

Ilgi tekstai leidžia Jums išnaudoti daugiau raktinių žodžių, jų sinonimų.

Išsamiai aprašydami tam tikrą produktą, paslaugą ar temą įgyjate Google malonę (tiesiogine prasme) ir tai leidžia įgyti DIDELĮ pagreitį kylant paieškos sistemų pozicijose.

O dabar šiek tiek nustebsite, pastebėję, kiek vidutiniškai žodžių turi sudaryti tinklaraščio straipsnis (atitinka ir paslaugos puslapiams):

2452

2470

Vidutinis teksto ilgis TOP10 pozicijoms pasiekti

  • Skaidykite turinį ir raktinius žodžius.

Vienas raktažodis gali būti optimizuojamas tik viename svetainės puslapyje.

Optimizuodami, pavyzdžiui, titulinį puslapį ir produkto kategoriją, tam pačiam raktažodžiui turėsite nesklandumų, NES Google nebesupras, tai kuriam iš šių puslapių priskirti raktažodį.

Rezultate, tarp šių dviejų puslapių gausis konfilktas, po kurio nei vienas nepasieks tokių pozicijų, kurias galėtų.

*Pastebėjimas

Yra gana neretai pastebimas atvėjis, kai 2 svetainės puslapiai pasiekia TOP pozicijas pagal tą patį raktažodį. Tačiau sujungus tuos du puslapius galima įgyti dar geresnį rezultatą, nes tai pašalintu jų taprusavio konfilktą.

9. Svetainės įvertinimas

Google reguliariai tikrina jūsų svetainės pritaikymą pagal paieškos standartus ir atitinkamai įvertina. Tačiau šiuos standartus vertina ne viena pati. Ji tai daro kartu su lankytojų pagalba.

Ką turiu omenyje?

Google stebi, koks yra lankytojų santykis su jūsų svetaine ir tai apibendrina visų standartų visumą.

Visi standartai yra skirti tik tam, kad būtų patogu, naudinga ir įdomu lankytojams jūsų svetainėje.

Svarbiausi rodikliai, kuriuos stebi Google:

  • Vartotojo laikas, kurį prabuvo svetainėje.
  • Vartotojai, kurie grįžo į jūsų svetainę.
  • Dwell laikas

– Tai laikas, kuris matuojamas nuo atėjimo iš Google paieškos rezultatų iki tol, kol grįžo atgal į paiešką.