Susisiekite info@maistasreklamai.lt arba +370 679 84191

Kas yra SEO?

Norėdami supažindinti kas yra SEO, trumpai ir aiškiai aptarsime terminus, veikimo principą ir procesą.

SEO – tai angliškas trumpinys iš žodžių – Search Engine Optimization.

Lietuvių kalboje atitikmuo yra – Paieškos Sistemų Optimizavimas.

Pradėkime nuo pradžių

SEO yra procesas, kurio metu pritaikoma svetainė pagal Google (ar kitos paieškos sistemos) standartus.

Google sukūrė šiuos standartus tam, kad sužinoti 2 dalykus:

  1. apie ką yra Jūsų svetainė;
  2. kuri svetainė Jūsų nišoje (srityje) yra patogesnė ir naudingesnė lankytojams;
kas_yra_seo

Todėl norint, kad Google tinkamai suprastu apie ką yra Jūsų tinklapis ir norėdami, kad Jūsų svetainė būtų pranašesnė už konkurentų, reikia atlikti 4 etapus:

  • Raktinių žodžių* analizę.

*Raktiniai žodžiai – tai žodis arba žodžių junginys, kuriuos vedate į Google paiešką.

Su SEO įrankiais sužinomi visi Jūsų srityje naudojami raktiniai žodžiai ir surikiuojami pagal svarbumą (prioritetą).

  • Vidinį SEO.

Vidinės optimizacijos metu yra tvarkoma svetainės techninė dalis, struktūra ir turinys.

Tvarkomi tokie dalykai, kaip svetainės greitis, mobilioji versija, nuotraukos, tekstai ir kiti elementai, apie kuriuos galite daugiau sužinoti čia:

Vidinis SEO: idealiai optimizuoto puslapio sudedamosios dalys

Atlikus vidinę optimizaciją Google ima suprasti, kad Jūsų svetainė yra patogesnė lankytojams. Todėl įgyjate pranašumą prieš konkurentus.

  • Išorinį SEO.

Išorinės optimizacijos metu yra didinamas svetainės žinomumas internete.

Norėdami sužinoti plačiau apie šį žingsnį, skaitykite:

Išorinis SEO: kas tai ir kaip tai atlikti savarankiškai?

Didėjant Jūsų svetainės žinomumui Google ima suprasti, kad apie Jus kalba, rekomenduoja žmonės kitiems žmonėms.

Išorinis optimizavimas yra atliekamas paskutiniame etape.

  • Konkurentų analizę.

Analizuojami konkurentų vidiniai ir išoriniai SEO. Naudojami jų pranašumus savo svetainės tobulinimui.

SEO prieš Google Ads (AdWords)

SEO dažnai konkuruoja su Google Ads (AdWords) reklama. Todėl pateikiame esminius skirtumus:

SEO yra orientuotas į ilgalaikę pardavimų strategiją, kadangi rezultatus galima pajusti tik po 5 ar daugiau mėnesių.

Google Ads reklamą galima paleisti tą pačią dieną ir iš karto generuoti pardavimus.

Tačiau šią reklamą galėsite naudoti tik tol, kol mokate pinigus. Tuo tarpu su SEO, iškėlę norimus raktažodžius, galite turėti rezultatą ilgą laiką, pinigų daugiau nemokėdami.

Norint maksimaliai išnaudoti Google paiešką, kad pritraukti potencialių klientų, rekomenduojama naudoti SEO ir Google Ads vienu metu.

SEO yra viena iš marketingo priemonių leidžianti:

  • Didinti prekinio ženklo žinomumą ir pardavimus.
  • Padidinti lankytojų srautą.
  • Sekti, kiek žmonių ateina į tinklapį iš paieškos.
  • Sekti, po kokius puslapius svetainėje naršo lankytojai.
  • Sekti, kiek laiko lankytojai praleidžia tinklalapyje.
  • Sekti, kokį įrengį vartotojai naudoja naršydami svetainėje.
  • Sekti, vartotojų demografinius rodiklius.
  • Surinktą informaciją apie svetainės vartotojus panaudoti kitoms reklamos priemonėms.

TOP 6 paieškos sistemos pasaulyje:

  • Google.
  • Yandex (ypatingai naudojama Rusijoje).
  • Bing.
  • Yahoo.
  • Ask.com.
  • Baidu (ypatingai naudojama Kinijoje).
seo_kas_tai