Susisiekite info@maistasreklamai.lt arba +370 679 84191

Išorinis SEO: kas tai ir kaip tai atlikti savarankiškai?

Visų pirma turėtumėte žinoti, kad išorinis SEO jau daugelį metų yra svarbiausias faktorius, lemiantis Jūsų Google rezultatus.

Išsiaiškinkime, kas yra išorinė optimizacija ir kokių principų laikantis galite tikėtis gerų rezultatų.

Išorinis SEO yra svetainės žinomumo didinimas internete.

Google ir kitos paieškos sistemos tai supranta, kaip žmonių dalinimasi ir rekomedacija Jūsų produktu, paslauga ar turiniu.

Už tai Jūsų svetainė yra vertinama geriau ir tai leidžia pasiekti TOP raktinių žodžių pozicijų Google sistemoje.

Bonusas: Nemokamai atsakysime į straipsnyje iškilusius klausimus. Susisiekite el. paštu info@maistasreklamai.lt.

Kaip supranta, koks yra Jūsų svetainės žinomumas?

Atsakymas paprastas – Google skaičiuoja Jūsų išorines nuorodas.

Išorinė nuoroda – tai Jūsų svetainės nuoroda kitame tinklapyje.

Šiuo metu yra dvi barikadų pusės:

  1. Žmonės, kurie stengiasi kurti aukštos kokybės turinį, paslaugas ar produktus, kuriais kiti norėtų pasidalinti arba naudotų tik legalius būdus žinomumo didinimui (tai vadinama White-hat ir Grey-hat metodais).
  2. Žmonės, kurie bando dirbtinai įtakoti Google rezultatus (tai vadinama Black-hat SEO metodu).

Antrame punkte paminėta žmonių grupė pažeidžia Google taisykles. Už šių taisyklių pažeidimą gręsia svetainės pašalinimas iš Google paieškos arba raktažodžių pozicijų kritimas.

Tuo tarpu White-hat ir Grey-hat metodai leidžia pasiekti TOP pozicijas ir jas išlaikyti ilgą laiką po viso optimizacijos proceso.

Taigi, pateiksiu dalykus ir technikas, kaip reikėtų legaliai pasiekti TOP Google pozicijų.

Google algoritmas yra labai stipriai pažengęs, todėl norėdami turėti geriausius rezultatus laikykites šių principų:

1. Nebandykite įgyti visų išorinių nuorodų iš karto.

Google puikiai supranta, kad Jūsų svetainė negali gauti daugiau nei 1 ar 2 nuorodų per mėnesį, jeigu ji neturi lankomumo.

Todėl, pradžioje stenkites nepersistenkti su savo tinklapio reklama. Nuorodas rekomenduojama įgyti naujoms svetainėms Lietuvos rinkoje iki 1-4 per mėnesį. Jau turinčioms lankomumą iš Google paieškos arba socialinių tinklų, galima įgyti 3-12 nuorodų per mėnesį.

Atminkite, kad svarbiau yra nuorodų kokybė, o ne kiekybė.

2. Nesistenkite įgyti nuorodų iš svetainių, kurių turinys nėra susijęs su Jūsų tinklapio produktais, paslaugomis ar pateikiama informacija.

Nuorodos, kurios bus iš visiškai nesusijusių su Jūsų tinklapiu turės labai mažą įtaką Jūsų pozicijoms.

Todėl orientuokites į panašaus turinio svetaines.

Papildymas:

  1. Jeigu nuoroda bus iš bendro turinio svetainių, kaip naujienų portalų, svarbu, kad Jūsų nuoroda būtų straipsnyje, kuris yra susijęs su veikla.
  2. Visa ši taisyklė neveikia svetainėms, kurios yra labai žinomos. Pavyzdžiui, Wikipedia, Delfi, Universitetų/įstaigų svetainės ir kt.

3. Orientuokites į žinomas svetaines.

Kiekviena svetainė gali labai lengvai įgyti žemos kokybės nuorodų.

Todėl norėdami įrodyti, kad Jūsų tinklapis yra patikimas, pateikia kokybišką turinį, paslaugas ar produktus savo klientams, turite orientuotis į aukšto reitingo svetaines.

Kaip apskaičiuoti, kada svetainė yra žemo reitingo, o kada aukšto?

Kiekvienas SEO specialistas gali tai skaičiuoti naudodamas savais įrankiais ir metodais, bet yra labai žinomų ir nemokamų būdų tam patikrinti:

a) Vienas populiariausių būdų yra patikrinti svetainės 3 rodiklius:

PA (Puslapių autoritetas, en. Page authority) turi būti didesnis nei 20.

DA (Domeno autoritetas, en. Domain authority) turi būti didesnis nei 20.

Moz Rank turi būti didesnis arba lygus 3.

Tikrinimui naudokite šį įrankį. Įveskite nuorodą su http:// (pavyzdžiui, http://svetaine.lt).

b) Galite naudoti Majestic SEO suteikiamą informaciją.

Su šiuo įrankiu galėsite stebėti tik dalį svetainės rodiklių, kadangi pilna versija yra mokama. Tačiau nemokamai suteikiamų rodiklių mums pakaks, kad nustatyti svetainės reitingą.

Taigi,

Prisiregistravę įveskite svetainės nuorodą, iš kurios planuojate įgyti išorinę nuorodą.

Jūs gausite 2 rodiklius: Trust Flow ir Citation Flow.

Jeigu Trust Flow yra daugiau nei 15, vadinasi svetainė yra tinkama.

Padalinus Trust FlowCitation Flow ir gavus daugiau nei 1, reiškia, kad svetainė yra labai patikima.

4. Nepersistenkite su išorinių nuorodų tekstu.

Prieš kelerius metus buvo labai madinga įgyti nuorodas, kurių tekste (en. Anchor) būtų raktažodis.

Tačiau Google per kelerius metus atnaujino savo sistemą taip, kad atpažįsta svetaines, kurios bando dirbtinai įtakoti Google rezultatus.

Taigi,

Nenorėdami pakliūti į šį akiratį, leiskite nuorodų tekstams būti natūraliems.

5. Įvairinkite išorines nuorodas

Nerekomenduoju įgyti išorinių nuorodų iš to pačio tipo svetainių kelis kartus iš eilės.

Ką turiu galvoje rašydamas skirtingo tipo?

Tai, kad nėra natūralu įgyti daugiau nei kelias nuorodas iš eilės, iš pavyzdžiui, skelbimų portalų ar forumų.

Tai reiškia, jog turite, įvairinti savo išorinių nuorodų visumą.

6. Paskirstykite nuorodas po visą svetainę.

Jeigu vykdote reklamą tik vienam savo produktui ar paslaugai, išorinė nuoroda turėtų būti būtent į to produkto, paslaugos puslapį.

Tas pats galioja ir produktų kategorijoms.

Pavyzdžiui, Jūs užsiimate buitinės technikos prekyba. Tokiu atvėju, reklamuodami televizorius, nuoroda turėtų būti į televizorių kategoriją. Jeigu reklamuojate konkretų modelį, tai išorinė nuoroda turėtų būti būtent į to modelio puslapį.

Nesistenkite visų išorinių nuorodų daryti tik į titulinį svetainės puslapį.

7. Išnaudokite turimas galimybes

Priėjome prie galutinio punkto, kuris atsakys į klausimą:

Kur galiu reklamuotis, kad įgyčiau išorinių nuorodų?

Sudariau sąrašą idėjų, kur galite plėsti savo išorinį SEO.

  • Naujienų portalai

Jums į galva tikriausiai atėjo pirma mintis, apie didžiausius naujienų portalus.

Tačiau didelį efektą galite pasiekti naudodami savo miesto naujienų portalus.

Naujienų tinklapiai yra vienas iš optimaliausių SEO specialisto pasirinkimų didinant svetainės žinomumą internete.

  • Skelbimų portalai

Nedidelio lankomumo svetainės rekomenduoju naudotis tik labiausiai žinomomis skelbimų svetainėmis, kaip skelbiu.lt, rinka.lt ar alio.lt.

Nedaugiau nei vieno skelbimo per mėnesį.

 

 

  • Jūsų nišos tinklaraštininkai

Pasiūlykite reklamuoti arba parašyti apžvalgą apie Jūsų teikiamus produktus ar paslaugas.

 

 

 

  • Tinklaraščių straipsnių komentavimas

Jeigu radote tinklaščio straipsnį, kuris atitinka Jūsų svetainės nišą, pakomentuokite.

Komentaras turėtų būti natūralus, įdomus ir būtų dar geriau, jeigu išsamus. Neužmirškite pridėti nuorodos.

Tinklaraščių straipsnių komentavimas

 

 

  • Grupinių apsipirkimų puslapiai

Suteikite nuolaidas savo pirkėjams per grupinių apsipirkimo svetaines. Keletas tokių svetainių – grupinis.lt, beta.lt, geradovana.lt ir kt.

grupinių_apsipirkimų_puslapiai

 

 

  • Socialiniai tinklai

Naudokite visus socialinius tinklus, kuriuose galite rasti potencialių klientų.

Susikūrę socialinio tinklo puslapį savo svetainei būtinai atlikite du veiksmus:

  1. Aprašykite savo teikiamus produktus, paslaugas, jų privalumus.
  2. Įdėkite nuorodą į Jūsų svetainę.

Siūlyčiau pasidalinti socialiniuose tinkluose kiekvienu savo produktu ir paslauga (įdėkite į kiekvieną iš jų nuorodas).

Lietuvoje išskirčiau Facebook, Instagram ir Linkedin socialinius tinklus. Pastarasis labai tinka dirbantiems B2B paslaugų sektoriuje.

Taip pat nevertėtų užmiršti apie vaizdo įrašų socialinius tinklus, kaip Youtube.

Turėdami reklaminį vaizdo įrašą, pasirūpinkite, kad jis atsirastų Youtube tinkle.

Nepamirškite vaizdo įrašo aprašyme įterpti pilnos nuorodos į svetainę (su http://).

socialiniai_tinklai_youtube

 

 

  • Forumo parašas

Raskite forumus ar forumo temas, kurios atitiktų Jūsų nišą bei pateikite įžvalgas.

Tam, kad gautumėte išorinę nuorodą, turite savo profilyje pridėti prie parašo skilties.

forumo_parašas

 

  • Įmonių direktorijos

Vertėtų nepersistengti su įmonių direktorijomis, kadangi jos vertinamos labai prieštaringai.

Tačiau nuorodos iš rekvizitai.lt ar online.lt Jūsų rezultatams bus pravarčios.

įmonių_direktorijos

 

 

  • Partnerystė

Turite partnerysčių su organizacijomis, įstaigomis, universitetais ar asociacijomis?

Jei taip, pasirūpinkite, kad Jūsų nuorodos ten atsidurtu.

Nuorodos iš tokių portalų yra labai stiprios ir galinčios stipriai įtakoti Jūsų tinklapio rezultatus paieškoje.

 

 

  • Rėmėjai

Tapkite rėmėjais. Remkite renginius, akcijas, sporto komandas ir už tai pasiimkite išorinę nuorodą.

rėmėjai

 

 

  • Interviu

Duokite ir imkite interviu.

Duodami bet kokio tipo (tekstinio, vaizdinio ar podcastų) interviu, turite galimybę pasiimti reklaminę nuorodą.

Nebijokite pasisiūlyti pasidalinti savo profesines kompetencijas su kitais.

Imdami interviu iš įdomių Jūsų nišoje esančių žmonių turėsite galimybę, kad jų fanai, o galbūt net pats pašnekovas, viešai pasidalins Jūsų svetaine.

 

 

  • Rašykite atsiliepimus

Kai tik Jūsų atsiliepimas atsiras kitoje svetainėje, gausite išorinę nuorodą.

Todėl susisiekite su žmonėmis, kurie suteikia Jums interneto svetainių kūrimo, dizaino, hostingo ar kitas paslaugas ir padarykite tai.

rašykite_atsiliepimus

 

 

  • Renginių organizavimas

Organizuojate renginį? Sukurkite Facebook tinkle bei svetainėse, kuriuose rašoma apie ateinančius miesto renginius.

Kaip sužinoti, kokios tai svetainės?

Į Google paiešką suveskite: “renginiai miestas, kuriame jis vyks”.

Gausite svetaines, kuriuose turėtų atsirasti Jūsų reklama ir žinoma, išorinė nuoroda.

renginių_organizavimas

 

 

  • Darbo skelbimai

Ieškodami darbuotojo neužmirškite, kad galite gauti nemokamai išorinę nuorodą įrašydami ją darbo skelbime.

Būtų dar geriau, jeigu sukurtumėte svetainėje puslapį, kuriame aprašote darbuotojui iškeltus reikalavimus ir būtent šią nuorodą įkeltumėte į darbo skelbimą.

darbo_skelbimai

 

 

  • Wikipedia

Yra du būdai, kaip galite gauti nuorodą iš Wikipedios:

  1. Sukurti savo įmonės reprezentacija.
  2. Papildyti Wikipedia straipsnį ir įdėdami į šaltinius savo svetainės nuorodą.

Pirmuoju būdu turėtų būti įmonė, kuri jau veikia tam tikrą laiką bei turi ką aprašyti.

Antruoju būdu reiktų ieškoti Wikipedia straipsnių (per tinklapio paiešką), kurie susiję su Jūsų veikla ir turite ką papildyti.

Pildykite moksliniu stiliumi.

Į šaltinius nurodykite tikslią Jūsų tinklapio nuorodą, kurioje galima rasti informacijos apie tai, ką įrašėte Wikipedia straipsnyje.

 

 

  • Google žemėlapiai

Google norėdama įsitikinti, kad Jūsų svetainė yra patikima ir žinoma, tikisi, kad ji bus pateikta Google žemėlapyje ir “mano verslas” skiltyse.

Tą galite padaryti čia – https://www.google.com/intl/lt_lt/business/

google_zemelapiai_mano_verslas

Padėjo? Pasidalink su kitais!

isorinis_seo
isorinis_seo